Nu mai arunca seminţele de la Pepenele roşu! Sunt o MINUNE!

În această perioadă pepenele este la mare căutare. În zilele călduroase o felie de pepene de la frigider este idelă pentru a ne răcori. Totuşi, seminţele ne cam incomodează.
Ne-am obişnuit să le aruncăm. Nimic mai greşit, spun specialiştii. Seminţele din pepenele roşu sunt o minune pentru rinichii noştri.

Ele conţin zinc, fier, omega 6, proteine şi fibre care se absorb uşor. Pe lângă efectul antioxidant, seminţele consumate ca atare sunt diuretice şi protejează împotriva pietrelor la rinichi. Mai mult, seminţele au cea mai mare concentraţie de licopen comparativ cu oricare altă legumă sau alt fruct proaspăt prevenind astfel infarctul miocardic. Seminţele de pepene mai conţin seleniu, grăsimi esenţiale şi vitamina E, care luptă împotriva radicalilor liberi.

O reteta buna este sa lasi samburii la uscat iar apoi sa-i macini prin rasnita de cafea. Pulberea obtinuta poate fi amestecata cu iaurt, cu lapte sau adaugata intr-un smothie de fructe.

Seminţele de pepene roşu sunt foarte bogate în proteine, mai exact, în 150 de grame de seminţe uscate sunt 30,6 grame de proteine, respectiv 61% din valoarea zilnică recomandată.

Semințele de pepene sunt foarte bogate şi în vitamine din grupul B, fără de care nutrienții din alimente nu pot fi transformate în energie.

Cel mai abundent mineral din samburii de pepeni este magneziul. O cana de samburi contine 140% din necesarul zilnic de magneziu. Alte minerale importante pe care le contin sunt fosfor, fier, potasiu, sodiu, mangan si zinc.

Proteinele din semințele de pepene roşu conțin aminoacizi esențiali, printre care cei mai importanți sunt: arginina, care are capacitatea de a regla tensiunea arterială și de a ameliora suferințele arterelor mici. Semințele conțin și triptofan, acid glutamic și lizină.

Cel mai surprinzator lucru care poate sa fie spus despre seminte de pepene verde este cantitatea de grasimi sanatoase pe care acestea le contin. In 150 de grame de seminte uscate, sunt 51 de grame de grasimi monosaturate, grasimi polinesaturate, si omega 3 si omega 6.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.